Internet jest już obecnie najpopularniejszym medium oraz coraz częściej wykorzystywanym polem do kontaktu z innymi ludźmi. Praktycznie wszystkie firmy posiadają własne strony www, ponieważ są one niezbędne, aby potencjalny klient dowiedział się czegoś o danej firmie oraz jej ofercie. Coraz więcej ludzi szuka informacji właśnie w internecie, który jest także nieograniczonym źródłem informacji. Innymi słowy, trudno wyobrazić sobie, aby jakakolwiek firma mogła dobrze funkcjonować bez własnej strony internetowej. Co przeciętna strona, o której mowa, powinna zawierać?
Aby odpowiedzieć na to pytanie klarownie, warto posłużyć się przykładem. Dobrym mogą być strony internetowe lokali rozrywkowych, których pojawiło się w ostatnich latach bardzo dużo, a więc konkurencja między nimi bardzo się nasiliła.
Strony internetowe prowadzone przez lokale rozrywkowe zawierają, po pierwsze, informacje o danej firmie. Oczywiście każdego klienta będzie interesowały nieco inne rzeczy, ale pewne treści powinny się znaleźć na takiej stronie www obowiązkowo. Wśród nich są podstawowe kwestie, takie jak data powstania firmy, nagrody i odznaczenia (w przypadku posiadania takowych), możliwość zatrudnienia w lokalu, opis siedziby (a więc sam lokal), itd. Na życzenie klienta (internauty) można też udostępniać inne dane. Skład tego działu uzupełniają dane kontaktowe do lokalu, w tym przede wszystkim adres. Standardem obecnie jest, że można sobie obejrzeć zdjęcia danego lokalu rozrywkowego, filmiki, np. z imprez, które się tam odbywają, itp. Takie multimedia są bardzo ważne i zachęcają oglądających daną stronę do odwiedzenia lokalu.
To jednak nie koniec. Dodatkowo, strony internetowe, o których mowa, powinny prezentować informacje o ofercie lokalu. Opisuje się tu rodzaje usług, które są w danym lokalu dostępne, opisuje się ewentualny zakres usług na specjalne życzenie klienta, produkty i techniki, które wykorzystuje się podczas realizacji usług, cennik, dostępność usług, godziny otwarcia lokalu, itp. W dodatku też można zamieścić tu referencje.